Regulamin Portalu z projektami gotowymi Milwicz Architekci

Portal z projektami gotowymi Milwicz Architekci www.milwicz-architekci.pl/projekty-gotowe dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ww. aktu. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

Postanowienia ogólne

§1

Portal z projektami gotowymi Milwicz Architekci (dalej: Portal) dostępny pod adresem internetowym www.milwicz-architekci.pl/projekty-gotowe, prowadzony jest przez osobę fizyczną Natalię Milwicz wpisaną do CEIDG pod firmą Milwicz Architekci Natalia Milwicz posiadającą numer NIP 6653007884 oraz REGON 367467601.

Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających z Portalu, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Portalu w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie www.milwicz-architekci.pl/projekty-gotowe. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Portalu, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Portalu, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).

Definicje

§2

Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny na stronie internetowej Portalu umożliwiający złożenie Zamówienia.

Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Portalu.

Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dziennik

ustaw 1964 nr 16, poz.93 ze zm.).

Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę za pośrednictwem Portalu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Newsletter – usługa elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail bądź za pośrednictwem SMS, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Portalu.

Produkt – dostępna w Portalu rzecz ruchoma, usługa bądź prawo wraz z dostępnym opisem będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

Produkt na Zamówienie– Produkt wykraczający poza standardową ofertę zamieszczoną w Portalu, przygotowany na zamówienie.

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Portalu.

Regulamin – niniejszy regulamin Portalu.

Portal – Portal z projektami gotowymi Milwicz Architekci; portal Sprzedawcy z projektami gotowymi dostępny pod adresem internetowym www.milwicz- architekci.pl/projekty-gotowe.

12. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Milwicz Architekci Natalia Milwicz wpisana do CEIDG, NIP 6653007884, REGON 367467601.

13. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży albo wykonania Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Portalu.

14. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Portalu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

15. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz usługobiorcy za pośrednictwem Portalu.

16. Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.

17. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dziennik ustaw 2014 poz. 827 ze zm.).

18. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

Zasady korzystania z Portalu

§3

1. Do korzystania z Portalu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są następujące wymagania techniczne:

komputer z dostępem do Internetu,

dostęp do poczty elektronicznej,

przeglądarka internetowa: Internet Explorer 11 lub nowszy, Chrome w wersji 63 lub nowszej, Firefox w wersji 58.0 lub nowszej, Safari w wersji 5 lub nowszej, Safari Mobile for iPad 2, iPad Mini, iPad with Retina Display (iOS 7 lub nowszy), Safari Mobile for iPhone 5 lub nowszy; iOS 7 lub nowszy, Chrome dla urządzeń mobilnych (Android 4 lub nowszy)

włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.

Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Portalu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Portalu z infrastrukturą techniczną Klienta.

Korzystanie z Portalu oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Portalu.

Wszelkie prawa autorskie i majątkowe do prezentowanych materiałów na stronie Portalu przysługują Natalii Milwicz Milwicz Architekci Natalia Milwicz. Osoba korzystająca z Portalu nie ma prawa do wykorzystywania tychże materiałów w innych celach niż związanych z Usługami oferowanymi przez Portal. Wszelkie wyjątki od tej reguły wymagają pisemnej zgody ze strony Sprzedawcy.

5. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,

korzystania z Portalu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Portalu niezamówionej informacji handlowej (spam),

korzystania z Portalu w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Sprzedawcy,

korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Portalu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,

korzystania z Portalu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet

Usługi Portalu

§4

1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Portalu korzystanie z bezpłatnych Usług polegających na:

przeglądaniu informacji zamieszczonych w Portalu, w tym wizualizacji oraz projektów,

udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia przez Portal,

udostępnianiu formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą, w celu uzyskania wycen lub otrzymania materiałów dotyczących Produktów,

2. Wskazane w pkt. 1 Usługi świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

3.Warunkiem złożenia zamówienia przez Portal jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.

4.Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Portalu.

5. Promocje w Portalu nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

Zamówienie i Umowa Sprzedaży

§5

Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji, to jest doręczenia Klientowi wiadomości e-mail wraz z fakturą VAT po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Portalu Nie mniej jednak Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności Produktu, aż do czasu uiszczenia całej ceny przez Kupującego.

Sprzedawca zastrzega sobie możliwość nieprzyjęcia Zamówienia do realizacji, o czym niezwłocznie poinformuje Klienta w wiadomości e-mail.

Za moment uiszczenia ceny poczytuje się datę zaksięgowania całej należnej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy.

Informacje o Produktach podane na stronie internetowej Portalu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

W sytuacji, gdy opisy, parametry techniczne i użytkowe w projekcie budowlanym w rzeczywistości odbiegają od tych prezentowanych w ofercie zamieszczonej w Portalu Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany po złożeniu zamówienia, nadto Sprzedawca każdorazowo zobowiązany jest do uzyskania akceptacji Klienta na przedstawione zmiany. Brak akceptacji równoznaczny jest z rezygnacją z zawarcia transakcji.

Ceny podane w Portalu są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

Ceny są wiążące w chwili potwierdzenia ich przez Sprzedawcę.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów umieszczonych na stronie www.milwicz-architekci.pl/projekty-gotowe, wprowadzania oraz odwoływania ofert promocyjnych.

Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz inne dodatkowe usługi, o których Klient jest informowany na stronach Portalu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także innych kosztach, będzie każdorazowo przesłana do Klienta.

W przypadku braku Produktu w magazynie Sprzedawcy, Sprzedawca skontaktuje się z kupującym, aby indywidualnie ustalić termin realizacji zamówienia lub zaproponować inny Produkt dostępny w sprzedaży.

W wypadku, gdy opóźnienie w spełnieniu świadczenia jest następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, zastrzega sobie wówczas prawo do wydłużenia terminu realizacji zlecenia po uprzednim poinformowaniu o tym Klienta.

Za pośrednictwem formularza Zamówienia i poczty elektronicznej, Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, a Zamówienia składane przez telefon mogą być składane w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00.

Złożenie Zamówienia może nastąpić poprzez:

a. wypełnienie elektronicznego formularza Zamówienia, obejmującego dane Klienta potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail, zaznaczenie opcji „Zapoznałem się z treścią regulaminu i akceptuję jego treść”.

c. złożenie Zamówienia poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany przez Sprzedawcę na stronie internetowej Portalu, obejmującego dane Klienta potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail, nazwę Produktu i jego ilość, formę dostawy i sposób płatności, a także informację o wyborze rodzaju konstrukcji, fundamentów, ogrzewania, wentylacji, zamówieniu kosztorysu inwestorskiego, dodatkowego egzemplarza projektu oraz wersji projektu – podstawowej lub w odbiciu lustrzanym. W przypadku możliwości rozbudowy – o wyborze wariantu rozbudowy. Celem kompletnego złożenia zamówienia Klient ponadto jest zobowiązany złożyć oświadczenie, że zapoznał się z treścią regulaminu oraz akceptuje jego treść.

W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Portalu i udostępnionego w nim formularza Zamówienia należy, dokonać wyboru produktów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.

Wybór zamawianych Produktów przez Klienta jest dokonywany poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam” na stronie wybranego Produktu.

Po podaniu przez Klienta korzystającego z Portalu wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie w sposób jasny i widoczny podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:

przedmiotu Zamówienia;

jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług wraz z podatkami oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują);

wybranej metody płatności;

wybranego sposobu dostawy;

danych kontaktowych Klienta;

danych do faktury;

regulaminu;

pouczeniu o prawie odstąpienia od umowy.

18. Przed wysłaniem zamówienia Klient ma obowiązek zapoznania się z Regulaminem Portalu oraz pouczeniem odstąpienia od umowy. Kontynuując zamówienie poprzez naciśnięcie przycisku „Prześlij” Klient akceptuje treść Regulamin zawierający m.in. informacje o Prawie do odstąpienia od umowy.

19.Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą wpłynięcie Zamówienia (wraz z indywidualnym nr Zamówienia), zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia wraz z fakturą VAT; z tą chwilą zostaje zawarta umowa. Zgodnie z § 5 ust. 1 niniejszego regulaminu Sprzedawca jest właścicielem Produktu, aż do uiszczenia całej ceny przez Kupującego.

20. Klienci składający Zamówienia za pośrednictwem Portalu lub poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej w celu złożenia Zamówienia powinni:

podać telefonicznie lub w treści wiadomości elektronicznej kierowanej do Sprzedawcy nazwę Produktu spośród Produktów znajdujących się na stronie internetowej Portalu i jego ilość;

wskazać sposób dostawy i formę płatności spośród sposobów dostawy i płatności podanych na stronie internetowej Portalu;

podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, numer telefonu oraz adres email, a także informacje o wyborze rodzaju konstrukcji, fundamentów, ogrzewania, wentylacji, zamówieniu kosztorysu inwestorskiego, dodatkowego egzemplarza projektu oraz wersji projektu – podstawowej lub w odbiciu lustrzanym. W przypadkach możliwości rozbudowy – o wyborze wariantu rozbudowy.

Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę po skompletowaniu całości Zamówienia i dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy oraz określeniu formy płatności.

W przypadku Produktu na Zamówienie umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji, to jest doręczenia Klientowi wiadomości e-mail wraz z fakturą VAT po uprzednim przesłaniu przez niego wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której złożył Zamówienie, wyraził zgodę na jego realizację oraz zaakceptował treść Regulaminu. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość nieprzyjęcia Zamówienia do realizacji, o czym niezwłocznie poinformuje Klienta.

§6

Koszt, sposoby i termin dostawy oraz odbioru produktu, termin płatności

1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa Produktów poza terytorium Polski jest możliwa i wymaga każdorazowo indywidualnej wyceny przez Sprzedającego. Koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia

Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na Portalu oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:

Przesyłka kurierska.

Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. 27 Grudnia 9A/2, 61-737 Poznań – w Dni Robocze, w godzinach od 08:00 do 16:00.

Termin dostawy Produktu do Klienta podany jest w opisie danego Produktu. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin w opisie Produktów będących przedmiotem Zamówienia. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta zaczyna biec od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 34 1090 1199 0000 0001 4377 3182.

W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie podanym w zakładce „dodatkowe info” oraz potwierdzonym w wiadomości e-mail, po złożeniu Zamówienia.

Termin płatności:

w przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

w przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze Produktu

Reklamacja produktu

§7

1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres

odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).

2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:

pisemnie na adres: ul. 27 Grudnia 9A/2, 61-737 Poznań,

w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@milwicz-architekci.pl,

Klient może skorzystać z formularza znajdującego się w załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu.

3. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

§8

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

1.

• •

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckic h.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywiduwalne.php

• http://www.uokik.gov.plwazne_adresy.php

2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).

Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem email: porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.

Prawo odstąpienia od umowy

§9

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:

a. pisemnie na adres: ul. 27 Grudnia 9A/2, 61-737 Poznań;

b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@milwicz-architekci.pl

2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w załączniku nr

1 do niniejszego regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;

dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Portalu). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. 27 Grudnia 9A/2, 61-737 Poznań.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Zwrot możliwy jest, pod warunkiem, że Sprzedający otrzyma Produkt zabezpieczony hologramem, w idealnym stanie, nienoszącym śladów otwierania, rozszywania, kopiowania itp.

Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:

a. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Portalu, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

b. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

a. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

§ 10 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących Konsumentami.

Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

W wypadku Klientów nie będących Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem zostaje wyłączona.

W wypadku Usługobiorców nie będących Konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.

Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego Konsumentem.

Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

Postanowienia końcowe

§ 11

Umowy zawierane za pośrednictwem Portalu zawierane są w języku polskim.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Załącznik nr 1 – formularz odstąpienia od umowy Załącznik nr 2 – formularz reklamacyjny